Leerling

Je vindt hier informatie over de Beverwedstrijd en hoe die precies werkt.
Doet je school nog niet mee? Geef een leraar dan de link naar deze website zodat ze zich alsnog kunnen inschrijven!

Hoe kan ik meedoen?

Je leraar schrijft zijn of haar klas in en krijgt de inloggegevens voor de leerlingen.
Op school kun je dan op een computer meedoen aan de wedstrijd. De uitslag krijg je van je leraar.

Wat is de Beverwedstrijd precies?

De Beverwedstrijd is bedoeld om te ontdekken of je informatica leuk vindt en/of er talent voor hebt.
Iedere opgave uit de wedstrijd heeft te maken met een idee, onderwerp of begrip uit de informatica.
Je hoeft er niets voor te leren: met goed en logisch nadenken kom je al een heel eind!

Wat moet ik doen tijdens de wedstrijd?

Je maakt de wedstrijd op een computer op school. Je krijgt 40 minuten om 15 vragen te beantwoorden.
Vijf makkelijke, vijf moelijkere en vijf ingewikkelde vragen.
Deze moet je proberen te beantwoorden binnen de gegeven tijd.
Als het niet lukt kun je ook een antwoord open laten. Aan het eind van de wedstrijd krijg je jouw score te horen van de leraar of lerares.

Het kan zijn dat jij misschien wel een van de hoogste scores van Nederland hebt;
dan wordt je door een universiteit uitgenodigd voor de tweede ronde.
Win je die, dan krijg je een leuke prijs!

Hoe werkt het scoresysteem?

De opdrachten hebben drie verschillende moeilijkheidsgraden.
Per opdracht krijg of verlies je punten:

'Makkelijke' vragen:
+6 punten voor het goede antwoord
0 punten voor geen antwoord
-2 punten voor het verkeerde antwoord
'Moeilijkere' vragen:
+9 punten voor het goede antwoord
0 punten voor geen antwoord
-3 punten voor het verkeerde antwoord
'Ingewikkelde' vragen:
+12 punten voor het goede antwoord
0 punten voor geen antwoord
-4 punten voor het verkeerde antwoord